E.l.f

E.l.f (Eyes Lips Face)
Icke djurtestat och allt smink är veganskt! (Borstarna är däremot inte veganska)
 
God måndag! Längtar så sanslöst efter vårsol, att bara kunna ta på mig lite tunnare skor. Börjar verkligen känna av hur rastlösheten kryper i mig av allt regn och skur, vi fattar februari. 
 
Det var nog inte förrän 2013-14 som jag la märke till att det amerikanska märket E.l.f (Eyes, Lips, Face) verkligen exploderade på sociala medier, och det fick speciell god kritik bland skönhetsvloggare på det väldigt virala forumet Youtube. Smink från E.l.f kan i Sverige köpas på lyckos egna butiker och hemsidor som grandparfym.se och lyko.se. 
   Budgetmärket går hand i hand i prisklass med Wet n´ wild, isadora, Nyx m.fl. Och som vi alla vet finns det absolut ingen anledning att dömma alltför fort i sminkvärlden. Även om vi självklart ska vara noggranna. Ett budgetmärke kan vara minst lika bra om inte mer, än ett märke av högkvalité.
  En tråkig synpunkt är att E.l.f verkar inte alls vara etablerat i svenska butiker ännu, mer än i Stockholm och på några få hemsidor. Vilket är lite synd, för produkterna är bra!
 
När jag var i New York för första gången gick jag längst med en gata i Greenwhich Village nära Washington Park och vad får jag se: en E.l.f butik! Vilket blev mitt första möte. Passade på (när det var superrea också) och köpte några ögonskuggpaletter till mina närmsta vänner och lite nagellack!
 
 
Produkt 
 
Älskade dessa så mycket! 
 
Min reaktion vid den första appliceringen var en ren lycka. Allt gick så smidigt till! 
Formulan är så fruktansvärt härligt tjock, så ett lager är allt som behövdes, och appliceringen var fjäderlätt! De matta färgerna är mer heltäckande än de glittriga, då meningen är att en matt färg ska appliceras innan den med glitter i sig.
  Gällande designen är jag förälskad i det matta och bestämda skaftet som är så behagligt att hålla i. Så fint! 
 
Vad det gäller hållbarhet höll de jättebra! Jag har inga pianonaglar direkt och använder därför inte nagellack så värst ofta, därav blir det mycket produkt över för min del. I nuläget har nagellacken varit ur datum sen länge, de fungerar väl fortfarande, men formulan är långt ifrån porös. Jag har dem mest kvar numera för jag hade inte mage att slänga något så fint. De är ju så hemskt söta! Så de får agera som inredningsdetaljer istället. De medkom i ett set och finns troligtvis inte längre i butik.
 
Jag kommer defintivt köpa mer från dem, och det lär nog inte dröja så länge tills dess!
 
 
min favorit av alla var lätt detta glittriga nagellacket med guldskimmer i! 
 
Kamera: Nikon D5300. Externblixt SB-600
 
Icke djurtestade produkter, Smink | Elf, crueltyfree, ickedjurtestat, skönhet, smink | |
Upp