En ritual ...

Rituals ...
Icke djurtestat och helt organiska produkter
 
Hej på er igen! Nu har förkylning äntligen lagts sig helt och jag kan andas. Så nu kör vi!
 
Som jag har nämnt i ett tidigare inlägg kan Rituals vara ett roligare alternativ för dem som inte längre vill vända sig till The Body Shops produkter, då de samarbetar med L´ Oreal, vilket är deras moderbolag. L´ Oreal har under många spekulationer sagts att de numera enbart testar på syntetisk hud. Dock har de tidigare historik av att ha testat på djur.
 
Rituals är ett märke som har verkligen etablerats de senaste åren här i Sverige och finns nu på ett flertal olika köpcentrum. Produkterna är 100% organiska t.o.m alkoholen i parfymerna. (Organiskt = från jorden) 
 
Har några Ritualsprodukter hemma som jag tycker är värda att nämna! 
 
Kamera: Nikon D53000, externblixt SB-600.
 
VId jultider släpper Rituals alltid stora och små samlingspaket antingen på KICKS, Åhlens och Rituals egna affär. Varje paket har en specifik serie/doft.
I julas köpte jag ett paket till min mor i serien Ayurveda, som luktar sååå gott! Doften är däremot lite mer vuxen och kanske inte tilltalar alla, den påminner om LUSH Rose Jam.I paketet ingick fyra produkter, en scrub, body lotion, duschmousse och peeling. Min favorit är defitintivt duscmoussen som jag har testat på innan, löddrar på något så fantastiskt och huden får en silkeslen känsla.
Eftersom detta är min mors produkter och inte mina har jag därför inte testat dem och kan inte ge en ordentlig recension. Däremot har jag svårt att tro att de vore dåliga. Hon verkar nöjd! ;-) 
 
 
Sådana här paket älskar jag att ge bort. Hur kul är det inte att få en färgglad låda, giftwrap, korg med choklad och dylikt. Då får man ett intryck av att personen kanske har lagt ner lite mer tid och omtanke för din skull. 
 
 
Den här badkrämen... jag gillar att referera dofter till att det är en spadoft, för det beskriver en harmonisk doft så bra och det är precis vad Rituals - Wu Wei Organic White Lotus & Green Tea 500 ml gör. 
 
Den luktar friskt och hörni, DEN HÄR GER BUBBLOR, en klick av krämen och... FOOFF! Här har ni en ultimat badkräm.
 
Designen liksom många av Rituals produkter är felfri, då de knappar in poäng genom sina små trälock och en enfärgad färgskala. Enkelt, behagligt, fint! 
 
Kamera: Nikon D53000, externblixt SB-600.
 
Rituals har en hel del parfymer som ni säkert vet, både inom dam och man sektionen.
 
Den här parfymen No.23 Magnolia + Pink Peppar 50 ml vet jag inte om den längre finns kvar, då jag fick den 2014. Var inne på Rituals någon vecka sedan och de har efter jul bytt design på en hel del produkter och dessutom bytt ut lite gamla dofter mot nya.Tycker designen är så vacker med spegeln på sidan av flaskan med beskrvining. 
Hoppas den finns kvar! För den luktar fantastiskt gott, jag använder  den däremot inte alltid till vardags utan mer till finare tillfällen. Mest för att jag använder upp några av mina gamla parfymer just nu. Magnolia + Pink Peppar har en ganska söt stark doft och luktar friskt liksom många av de andra parfymerna, inte för tungt! Doften håller i sig inte hela dagen skulle jag påstå, men länge.
 
Dessa parfymer på 50 ml kostar runt 350kr. Rituals har ett paket där ni får 3 parfymer på 10 ml som kostar runt 250kr och finns både för man och kvinna. Lyxiga dofter för ett bra pris. 
 
 
Doft, Hudvård, Icke djurtestade produkter | Rituals, crueltyfree, ickedjurtestat, skönhetsprodukter | |
#1 - - Sarah:

Kul me tips :)

Svar: Vad bra!
Kort om A Very V View

Upp