LUSH-igt!

Nu har jag dragit på mig en rejäl förkylning som varat sen i torsdags, men som inte ska få slöa ner mig helt och hållet! Så, vad kan inte vara ett bättre botemedel än att skriva om märket LUSH i influensatider som dessa (lushiefan) har ni aldrig prövat lush, snälla. Gör ett litet besök! 
 
LUSH 
Icke djurtestat, veganskt och ekologiskt!
 
Alla tummar upp för de punkterna under rubriken! LUSH är ett välkänt ekologiskt märke, då de har ett stort fokus på just hållbarhet och är dessutom helt djurvänliga! Det som gör Lush unikt och känt världen över är nog deras fantastiska sinne och expertis för det handgjorda samt att använda och hitta inspiration från det som naturen skapat t.ex. blombladsdofter, örter, frukter, grönsaker, löv, nötter, choklad, citrongräs, te, vanilj, kaffe och mycket mer som uppstår naturligt.
 
  Lush gör allt från hårvårdsprodukter, parfym, body lotions till badbomber, vilket är nog deras mest populära produkt. Dessa otroligt, färgglada och en aning skojfriska badbomber exploderar direkt vid en uns droppe närhet av vatten. Och för att inte tala om färgerna som medkommer! Galet galet. 
 
För att veta mer om LUSH i Sverige kan ni klicka här
 
I julas fick jag två galet fina paket från min pojkvän. LUSH vinterkollektion Home for christmas och Winter Garden, allting luktar så.. såååååååå gotttt!
 
 
Fick först och främst se dessa två små skönheter! Små och små, en rymmer 55gram vilket är mer än väl! Har hunnit använda rätt mycket, känns däremot fortfarande som att de aldrig kommer ta slut. Klagar inte! :-) 
Krämerna har en tjock konsistens och har båda i syfte att mjukgöra, vilket de gör då de går in direkt på djupet vid applicering. Händerna känns mjuka och fina även efter 10 min. Doften håller inte i sig länge efter användning. 
 
Dream Cream - Hand And Body Lotion 45g
 
Lush egna nr 1 produkt, en av de bäst sålda. En kylande kräm som ska fungera främst för upprörd och känslig hy. Innehåller också kakaosmör, betyder dock inte att det nödvändigtvis luktar choklad.
Doften är långt ifrån chokladaktig, jag är sämst på att beskriva dofter. Dream Cream luktar gott! Doften är inte söt, varken kraftig. Den är behaglig. 
 
Love And Light - Hand Cream 45g
 
En mjukgörande kräm. Innehåller kakaosmör, yumum! 
Doften är en aning stark, det känns som en bekant doft. Jag kan tyvärr inte sätta fingret på vad det är för doft, men den är inte störande. Jag brukar ta den nu under näsan när jag är lite förkyld och annars på halsen innan läggdags för att få spakänsla. 
 
Kamera: Nikon D5300, Externblixt SB-600

Rose Jam - Shower Gel 100g
 
De andra produkterna som jag fick var två Rose Jams! Dessa luktar som namnet beskriver en hint av rosvatten. Jag älskar den här doften, men kan förstå om andra finner den lite tantig. Den är verkligen inte för kraftig eller söt på något vis. Bara gå och lukta på den så få ni avgöra, I´m in love!
Konsistensen är en flytande, genomskinlig, röd kräm. Don´t go bananas om du blir lite röd på kroppen eller i håret för det är inget som kvarstår ;-) Doften håller i sig länge efter användning. 
 

 
Jag fick också två tvålar! De är avlånga och ser ut som två mörka chokladkakor. Jag vet inte om de finns i butik förutom på julen, då de nu medkom i LUSH julpaket. Tog inga bilder. De skulle bara se ut som två kladdiga mishmosh kakor på bild. 
 
Old Father Time soap 120g luktar så fruktansvärt gott! Min favorit av alla produkterna är denna tvål. Jag vill säga att det luktar arganolja, vilket det tydligen inte gör enligt innehållsförteckingen *hmf!* Försöker fortfarande luska vad det är, antingen koksnötsolja eller timja. Brukar smörja in denna i håret, vilket torkar ut, men det skiter jag blankt i! Doften håller i sig länge efter användning. 
 
Respect your Elders soap 120g innehåller bergamot, buchu och olibanum (oliwhat...? ingen aning) luktar också jättegott och använder denna till bara kroppen. 
 

 
Jag är så imponerad av vad alla dessa produkter har gett mig. Jag har alltid älskat lush och det dem står för. Kvalitét som luktar duga! Dessa produkter jag visat nu rekommender jag verkligen för den som gillar att lukta mycket. Mycket betyder inte starkt i min mening. 
 
Från ett lushiefan till ett annat, smell on!
 
 
Hudvård, Icke djurtestade produkter, Veganvänliga produkter | LUSH, crueltyfree, crueltyfree Malmö, hud, ickedjurtestat, skönhetsprodukter, veganskt | |
#1 - - Sarah:

Krya på dej :)

Svar: Aww tack så mycket! :)
Kort om A Very V View

#2 - - Matilda Berlin:

Åh jag älskar verkligen Lush! Så jäkla bra produkter =)

Svar: Någon speciell produkt du vill rekommendera? :)
Kort om A Very V View

#3 - - Emma -Merakibeauty.se:

åh lush har så bra produkter!

#4 - - josephine Asplund:

Love LUSH!!
Hoppas du får en fin eftermiddag & lycka till med bloggen!
Kramar <3

Svar: Tack detsamma! <3
Kort om A Very V View

Upp