Sleek Makeup nu på H&M??

Sleek MakeUp
Icke djurtestat
 
Jag tror att många av er säkert redan känner till, eller hört talas om Sleek MakeUp. Sleek är ett icke-djurtestat budgetmärke med bas i London. Sleeks produkter är jättebra, de lägger ner tid och kärlek på sina formulor,design och priserna är inget att klaga på! Ett riktigt bra budgetmärke! Kan inte släppa blicken så glad jag är för det lilla countourkitet!
 
All info om beställning av Sleeks produkter finns på smink.net, brallis.se, craycray.se och madlady.se 
 
Besökte H&M nyligen och upptäckte till min stora förvåning att Sleek säljs, eh what?! Sprang fram till skåpet där det mesta av sortimentet var fint upplagt, dock väldigt utplockat. Har alltid funderat på att beställa, men nu behövs inte det! Är så glad! Expediterna var lika upprymda. Så jag tog tillfället i akt att köpa en face form plus ett läppglans som jag båda har hört så mycket gott om. 
 
Men, så besökte jag ett annat H&M idag och där fanns ingenting. Kanske Sleek enbart säljs på de stora kedjorna? Jag vet sedan innan att Sleek också säljs på hårstudion Dark & Bright i Malmö, men jag har aldrig haft ork att ta mig dit. H&M verkar inte ha tagit in alla produkter som finns. 
 
Vet ni om hur det står till? Vore ju jättekul om Sleek kunde fortsätta säljas på H&M!
 
Kamera: Nikon D5300, externblixt SB-600
 
Produkt 
 
Matte Me Ultra smooth matte lip cream - Petal (Ångrat köp) 
99kr
 
Läppglanset är mer än pigmenterat! Vilket kan vara både bra och dåligt. Många gillar den här, men när konsistensen appliceras är det en aning kladdigt, och eftersom det är en matt formula torkar och stelnar krämen till efter en stund. Därför är detta inte riktigt en favorit för mig. 
Det blir precis när det torkat, däremot ville jag ta mer av produkten och inte för lite, annars började det synas små sprickor mot läppens innersida. 
 
Petal var den ljusaste färgen, och kanske lite för babyrosa för min smak. Men säkert en perfekt nude färg för vissa! Jag kommer nog inte att köpa produkten igen, främst på grund av färgen, priset och att läpparna kändes en aning stela efter ett tag då jag vill ha ett par återfuktande goa läppar.
 
Men man kan ju alltid toppa med ett transparent läppglans! 
 
Designen och färgen är i princip det enda jag föredrog med Matte Me. 
 


Face Form Countouring & Blush Palette - Light
139kr
 
Den här lilla behändiga paletten är så nätt och fin! Så sjukt snygg förpackning med dess matta yta som får en att vilja klappa på den hela dagen. Det jag gillar främst är att när man öppnar locket medkommer en spegel (i locket) och locket står dessutom upp, hur det nu ska förklaras. Ni förstår säkert vad jag menar :-) locket trillar inte ner utan den håller sig alltid upprätt. 
  Jag valde den ljuaste färgen light, eftersom jag har en väldigt ljus hy, är så blek som man kan bli. Inte så roligt på somrarna.
 Pigmenteringen i den här paletten är det verkligen inget fel på! Alla färgerna ger ifrån sig mer om inte mindre lika mycket färg. 
 
Den bruna färgen: är till för att förstärka dina drag/alltså en countour och har en varm underton, se därför till att vara varsam. Men som sagt, det som inte passar mig kanske passar dig. Och tvärtom.
 
Rouget: har likaså en varm underton och passar perfekt till alla tider på året. 
 
Highlightern: är väldigt skimrig och en smula glittrig, så se till att vara varsam där också så du inte bländar någon. 
 
På bilden nedan har jag swatchat utan en primer under. Jag upplever inte att det trillar ner/smular sig, med eller utan att ha lagt på en bas. 
 
 
Är så jäkla glad för den här lilla paletten och kommer defintivt att köpa den igen! 
Icke djurtestade produkter, Smink, Ångrade köp | blogg, crueltyfree, ickedjurtestat, skönhetsprodukter, smink, veganskt, vegetarian | |
Upp